20 Nisan 2013 Cumartesi

PISA


       İtalya'nın Toscana bölgesinde yer alan Pisa şehri Floransa'ya trenle 1 saat uzaklıkta.Gece şehre indiğimizde yine kimseler yoktu.İstasyondan kuleyi görene kadar yürüdük epey.Uzaktan sadece kule göründü eğikliğini önce tam anlayamadım ama yanındaki katedralle yanyana baktığımda inanılmaz eğik olduğunu farkettim. Pisa kulesinin olduğu meydanın adı Piazza del Duomo.Kulenin yanında vaftizhane ve katedral bulunuyor.Aslen Pisa kulesi çan kulesi.Eğik eğik diyolardı da bu kadar eğik de beklemiyordum açıkcası.Her an yıkılcakmış gibi duran Pisa kulesi aslında tamamen mimari bir hatadan dolayı yamuk.Sağlam olmayan zeminden dolayı güneye doğru eğilen kule İtalya'nın yıllar sonra sembolü haline gelmiş.Bu durumu lehine çevirmeyi çok iyi başaran İtalyanlar normalde hiçbir numarası olmayan Pisa şehrini bile sadece kuleyle turistik hale getirmişler.Halen ziyaretçi sayısı kontrol edilen kuleye ziyaret süresi 30 dakika ile sınırlandırılmış olup 8 yaşından küçüklerin girmesi yasakmış.Bana göre kuleye çıkmak tamamen saçma zaten.Kulenin olayı dışardan bakınca yamuk durması :) Koca şehirde kuleden başka gidilecek tek bir yer olmazken yine de deprem meprem olmadan Pisa şehrine gidin ve Pisa kulesini görün derim :)


     
          Pisa kulesiyle akrobatik fotoğraflar çekilmek ,el ayak farketmez kuleyi dikleştiriyormuş gibi fotoğraf çekilmek farz olmuşken ben de geri kalmıyorum: öperken,tekmeleyerek yıkarken ,yumruk atarken,kuleyi dondurma gibi yerken,kuleye gözlük takarken verilebilecek  tüm saçma pozları verip görevi tamamlıyorum :) İnsanların kuleyle havaya verdikleri
ve eminim aslında sandıkları gibi çıkmayan pozlarını uzaktan izlemekse çok eğlenceli :)

mission completed

mission completed

Pisa gel de öpeyim gerdanından :)

bu fotoğrafta beni bul.








ahahahhaaha :)

Hiç yorum yok: